Veelgestelde vragen

Voor wie is onze webshop bedoeld?

Onze webshop is bedoeld voor professionele horecaondernemers die ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel (KVK). Met een geldige KVK-inschrijving krijgt u toegang tot ons uitgebreide assortiment en kunt u profiteren van exclusieve prijzen en services.

Bij Hocras streven we ernaar om de allerbeste ondersteuning te bieden aan geregistreerde horeca-exploitanten via onze webshop.

Wil je meer weten over klant worden bij Hocras?
Klik dan hier voor meer informatie.

Direct bestellen bij Hocras? Maak dan hier een nieuw account aan.

 

Hoe kan ik klant worden?

Ontdek het gemak van klant worden bij Hocras, dé online horeca groothandel. Met ons uitgebreide assortiment, snelle levering en persoonlijke ondersteuning staan wij klaar om uw culinaire onderneming naar een hoger niveau te tillen. Word vandaag nog klant en geniet van de vele voordelen die Hocras te bieden heeft.

Direct bestellen bij Hocras? Maak dan hier een nieuw account aan!

Wil je meer weten over klant worden bij Hocras?
Klik dan hier voor meer informatie.

 

 

 

Wat verandert er voor mij als bestaande klant met een inlog token voor de online bestelportal?

In eerste instantie niet zoveel: je ziet via www.hocras.nl een iets andere startpagina dan je gewend was.
Inloggen via je bestaande bestelportal doe je voorlopig via de grote oranje button op de homepage waar 'Hocras bestelomgeving' op staat.
Heb je daarop geklikt, dan kun je inloggen en bestellen op de oude, vertrouwde manier.

We zijn op dit moment bezig met een transitie van onze online bestelomgeving.

We streven ernaar om jou als bestaande Hocras klant zo snel mogelijk via deze webshop te laten bestellen. Om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen nemen we zo snel mogelijk persoonlijk contact met je op. Dan zetten we je huidige bestellijsten, bezorgschema's en overige afspraken netjes voor je over. 

Zodra jouw webshop account is ingeregeld kun je via deze webshop bestellen. 

Heb je hier vragen over of kan je niet wachten? Neem dan contact op met je accountmanager of onze klantenservice.

 

Hoe en wanneer kan ik jullie bereiken?

Je kan ons bellen op 088 – 000 9700 en mailen op klantenservice@hocras.nl

We zijn bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 22:00 uur. Op zaterdag van 09:00 tot 16:00 uur en op zondag van 18:00 tot 22:00 uur.

Kan je het antwoord niet vinden op jouw vraag? Neem dan hier contact met ons op.

Waar levert Hocras op dit moment?

Op dit moment leveren wij dagelijks (niet op zondag) in:

Abcoude, Almere, Amersfoort, Amsterdam, Amstelveen, Ankeveen, Baarn, Bilthoven, Blaricum, Breukelen, Bussum, Diemen, Eemnes, Eembrugge, ‘s Graveland, Hilversum, Hollandse Rading, Huizen, Kortenhoef, Lage Vuursche, Laren, Loenen, Loosdrecht, Maarssen, Maartensdijk, Muiden, Muiderberg, Naarden, Nederhorst den Berg, Nigtevecht Soest, Utrecht, Weesp en Zeist

Zit je in de regio, maar zie je jouw plaats er niet tussen staan? Neem dan even contact op met onze klantenservice
We helpen je graag verder.

 

Welke prijzen zie ik op de webshop?

Prijzen zijn exclusief Btw.

De webshop prijzen zijn voorlopige prijzen en indicatief. De gefactureerde prijs is de werkelijke prijs.

Prijzen zijn daarom onder voorbehoud van prijswijzigingen.

Het bedrag aan levering van een wicht artikel kan afwijken doordat het geleverde gewicht afwijkt van het bestelde.

Geproportioneerde wichtartikelen mogen 5% in gewicht afwijken, naar boven of naar beneden.

Zijn er nog kosten waar ik rekening mee moet houden zoals bezorgkosten?

Afhankelijk van het servicelevel dat je kiest geldt er een minimaal bestelbedrag. 

Kies je servicelevel 1? Dan geldt het volgende:
Vanaf €500 leveren we een totaal bestelling franco bij je aan de deur. 

Heb je liever een kleinere totaal bestelling? Dan kan dat ook. Vanaf €250 komen we bij je langs met een toeslag voor bezorgkosten.
€250 - € 324 = € 30 bezorgkosten
€325 - € 399 = € 20 bezorgkosten
€400 - € 499 = € 10 bezorgkosten

Kies je servicelevel 2? 

Vanaf €500 leveren we een totaal bestelling franco bij je aan de deur. 
Heb je alleen vers artikelen in een bestelling? Dan leveren we al vanaf €250 franco.

Heb je liever een kleinere totaal bestelling? Dan kan dat ook. Vanaf €250 komen we bij je langs met een toeslag voor bezorgkosten.
€250 - € 324 = € 30 bezorgkosten
€325 - € 399 = € 20 bezorgkosten
€400 - € 499 = € 10 bezorgkosten

Kies je servicelevel 3? 
Dan maken we een jaar afspraak met je op basis van je jaaromzet en dan vervallen de bezorgkosten.

 

Wil je meer weten over de servicelevels, bekijk hier de pagina.

Hoe kan ik betalen?

Heb je met ons vaste afspraken over je wijze van betaling? Dan volgen we de gemaakte afspraken. 

Heb je geen vaste afspraken? Dan geldt onderstaande; 

Je betaald aan de deur per pin, we accepteren geen contant geld.

 

Heb je geen pinpas neem dan contact op met ons, we onderzoeken dan gezamenlijk andere betaalmogelijkheden.

Je betaalt pas zodra je de boodschappen hebt gezien, dus bij aflevering. Ben je ergens niet tevreden over? Dan kan je dit meteen mee retour geven.

Geldt er een minimaal bedrag voor een bestelling?

Ja, er geldt een minimaal bestelbedrag van €250 excl. BTW.

Levertijd; tot hoe laat kan ik bestellen?

Bezorgtijden

Heb je bij ons een eigen leverschema? Dan komen we op de afgesproken dagen en tijden bij je langs. 
Afhankelijk van jouw leverschema geldt er dan een tijd tot wanneer je kan bestellen. 

Heb je geen vast leverschema? Dan kan je zelf je afleverdag en tijdblok kiezen;

Maandag - zaterdag

Vóór 12 uur besteld, is de volgende dag tussen 8 uur en 12 uur geleverd.
Tussen 12 uur en 19 uur besteld, is de volgende dag tussen 12 uur en 18 uur geleverd.

Na het plaatsen van je bestelling kies je het gewenste leverblok.

Bij het uitchecken van je bestelling kan je instructies voor de bezorger of bijzonderheden meegeven. Bijv. dat je vooraf gebeld wenst te worden of dat het afgeleverd kan worden bij de buren. 

Wil je van tevoren weten hoe laat de bestelling wordt geleverd?

Je kan bij de bestelling aangeven of je voorafgaand aan de levering gebeld wilt worden. Zo kan hier rekening mee worden gehouden. 

Vragen over een artikel of een bestelling?

Je kan ons bellen, mailen en whatsappen. We helpen je graag!

Telefoon: 088 - 00 09 700
WhatsApp: 06-19 96 94 87
E-mail: klantenservice@hocras.nl

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen, of producten toevoegen na sluiten van de bestelling?

Een bestelling wijzigen of producten toevoegen aan een reeds gedane bestelling kan door te bellen met de klantenservice. Zij helpen je graag verder en bespreken de mogelijkheden.

Iets retour geven of een klacht?

Je dient bij ontvangst je bestelling te controleren. Eventuele fouten kunnen er dan direct uitgehaald worden.
Je kan verse of diepvries artikelen, vanwege de HACCP wetgeving, alleen maar direct bij aflevering retour geven.

Heb je achteraf een klacht over een artikel? Dan kan je hier contact opnemen met de klantenservice en kijken we of we dit voor je op kunnen oplossen.
Gooi een artikel niet weg.

Een artikel uit een vorige levering kan niet zomaar retour gegeven worden.

Hoe kan ik zien wat de ingrediënten van een product zijn?

Alle informatie over ingrediënten staat op de productpagina. Heb je toch nog vragen of twijfel je ergens over? Neem dan hier contact met ons op. Ingrediënten en voedingswaarden declaraties zijn onder voorbehoud en dienen zelf ter controle te worden nagezien op het desbetreffende etiket.

Mag iemand onder de 18 jaar een bestelling aannemen?

Wij mogen wettelijk geen alcohol afgeven aan minderjarigen. 

Heb je dus een bestelling met daarin alcoholhoudende producten? Dan moet er van het moment van bezorging een meerderjarige aanwezig zijn om de boodschappen in ontvangst te nemen.

Hoe kan ik mijn adres wijzigen ?

Adreswijziging kan je mailen aan de klantenservice via klantenservice@hocras.nl

Wil je je bezorgadres of tijdstip eenmalig wijzigen? Neem dan hier contact met ons op. 

Hoe krijg ik een factuur?

Na afhandeling van de betaling, verwerken wij het geheel administratief en ontvang je binnen 2 werkdagen de factuur op het door jou opgegeven e-mailadres.

Ook kan je jouw factuur terugvinden in de "mijn account" omgeving.

Heb je een retour uit een vorige zending mee gegeven? Dan schouwen we deze eerst op onze locatie bij terugkomst van de chauffeur. Als we akkoord zijn crediteren we het bedrag, handelen we de bestelling af en maken de factuur. 

Emballage

We verpakken al je goederen in Hocras kratten. Dit is duurzaam en veilig. Hiervoor vragen wij statiegeld. Je kan de kratten ook direct mee retour geven, dan wordt er geen statiegeld in rekening gebracht.

Anders betaal je statiegeld en kan je de kratten/ karren de volgende keer retour geven.
We accepteren geen emballage van goederen die niet bij ons gekocht zijn.

Crediteringen

Om onze chauffeurs niet met ingewikkelde afhandelingen op te zadelen controleren we eventuele retouren of retouremballage uit een vorige zending na controle bij terugkomst van de chauffeur bij ons op locatie.

Wanneer we dit hebben gecontroleerd, staat binnen 2 werkdagen het geld weer op je rekening. Dit is het bankrekeningnummer wat je hebt opgegeven bij je klant informatie. Je krijgt automatisch een credit factuur via de email. Mocht je deze informatie toegevoegd hebben in je account, nemen wij contact met je op.

Overige leveringsvoorwaarden

De prijzen aangegeven op de webshop zijn exclusief BTW. De prijs op de pakbon is de enige juiste prijs.
Er kunnen verschillen ontstaan met de prijs tijdens de bestelling door exacte afweging van wicht artikelen en prijswijzigingen vanwege marktomstandigheden.

De factuur wordt aan de hand van het totaal bedrag exclusief BTW opgemaakt en daarover wordt het BTW bedrag berekend.

Snijden; de gesneden producten kunnen 5% boven en onder het gevraagde gewicht afwijken.

Ingrediënten en voedingswaarden declaraties zijn onder voorbehoud aangegeven op de webshop bij het desbetreffende artikel en dienen zelf ter controle worden nagezien/gelezen op het desbetreffende etiket.

Hocras aanvaart geen enkele aansprakelijkheid voor de gevolgen mochten we niet op tijd zijn verkeerde artikelen leveren, geheel niet komen of leveren wat gewenst is.

De koelketen dient zo min mogelijk onderbroken te worden. Onze chauffeur dient daarom direct toegang te hebben tot de afleverlocatie. Deze dient dan ook op de begane grond te zijn of met een lift bereikbaar.

Tips of klachten?

Mis je een artikel in ons assortiment en wil je graag dat dit opgenomen wordt? Laat het ons weten!
Ben je niet tevreden over de bestelling? Dan horen we het graag, en kunnen we het oplossen.

Je kan hier met ons contact opnemen.

 

Ik heb eenvraag