Meer omzet met Pasen? Zo stel je jouw paasbruch of -diner samen.

De eerste krokussen duiken alweer op, het zonnetje laat zich steeds meer zien en de eerste lammetjes staan in de wei: de lente is op komst! Dat betekent natuurlijk dat het ook weer tijd is om na te denken over Pasen. Ga je dit jaar een paasbrunch serveren, houd je het enkel bij een paasdiner of kies je gewoon voor a la carte? Of misschien organiseer je wel een complete high tea? Wij bieden je graag wat inspiratie, zodat jij straks een maximale paasomzet realiseert.

 

Meer omzet bij binnenkomst

Niets zo gezellig als samen proosten met een lekker aperitief, voorafgaand aan een paasbrunch of -diner. Dit zorgt namelijk voor een extra feestelijke sfeer! Bovendien is een aperitief een makkelijke manier om meer omzet te genereren op de drankencategorie. Bied je gasten daarom bij binnenkomst direct proactief de optie voor een aperitief of welkomstdrankje aan. Grote kans dat ze hier positief op reageren en het drankje bestellen.

 

Ook werkt dit vervolgens weer aanstekelijk voor andere gasten, die de feestelijke drankjes op tafel zien staan. Een aantal voorbeelden van gemakkelijke, maar smaakvolle aperitieven zijn: een simpele mimosa, Prosecco Spritz of een mix van prosecco of cava met limoncello of vlierbloesem siroop. Wil je echt uitpakken? Serveer dan deze cocktail gemaakt met yuzu gin, met grapefruit en rozemarijn.

Meer halen uit de brunch en het diner zelf

Heb je een vast of speciaal menu samengesteld voor je paasbrunch of -diner, bestaande uit diverse kleinere gerechten? Dan is het ook een idee om extra supplementen als optie aan te bieden, buiten het bestaande menu om. Of heb je een driegangenmenu?

 

Geef dan als optie om een extra tussengerecht toe te voegen waar je een meerprijs voor rekent, zoals Noorse gerookte zalm. Je gasten vrije keuze bieden is een simpele manier om meer omzet te genereren op food. Wel is het hierbij belangrijk dat je personeel goed op de hoogte is. Zo kunnen ze je gasten hierover goed informeren en adviseren tijdens het opnemen van het menu.

Geen producten gevonden voor deze selectie.

 

 

Upselling achteraf

Sluit het diner af met een kop goede koffie, cappuccino of thee. Het liefst aangevuld met verschillende friandises of natuurlijk met bijpassende paaseitjes. Hierdoor hebben gasten namelijk het gevoel dat ze iets extra’s krijgen, waardoor de verkopen aanzienlijk stijgen. Toch is de inkoopprijs per kop vaak niet heel veel meer als je dit terugrekent. Daarnaast is je gast misschien ook nog te verleiden met een digestief voor bij of na de koffie. En twijfelt jouw gast tussen een dessert of koffie? Bied dan eens een affogato aan; de perfecte mix tussen beide. Kortom, het ideale moment om de drankverkopen te verhogen!

Verkoop meer met Pasen

Geen producten gevonden voor deze selectie.
Geen producten gevonden voor deze selectie.
Geen producten gevonden voor deze selectie.
Ik heb eenvraag